3 Aralık 2011 Cumartesi

Üç Renkli Börek

Geçen hafta sonunda yemek yapma isteğim geri geldi ve uzun zamandır denemek istediğim tariflerden biri olan Üç Renkli Börek i denedim. Biliyorsunuz ki rejimdeyim bu yüzden sadece bir dilim yemekle yetindik eşimle birlikte. Kalan ise olduğu gibi şirkete :) Çok beğenildi, bir çırpıda yendi :) Tarif aslında internette bir çok yerde var ama ben Elele dergisinin Ekim sayısından aldım. Birazcık da değiştirdim. Resim kötü ama tadı enfessss


Malzemeler
4 Yufka
750-1000gr Ispanak
4 Adet Havuç
360 gr Çemensiz Pastırma (Namlı'nın vakumlu paketlerinden kullandım)
2-3 Çorba Kaşığı Tereyağ
1 Yumurta Sarısı
Çörekotu
Susam
Tuz

Yapılışı

  • Ispanak yapraklarını yıkayın ve saplarını koparın,haşlayın. Sonrasında süzün ve ince ince kıyın (Bunu yufkanın üzerine atarken ellerinizle de yapabilirsiniz.)
  • Havuçları rendeleyin. Tereyağının bir kısmını eritin ve ıspanakla havuçları ayrı ayrı soteleyin. Bu arada fırını 180 derecede ısıtın.
  • İlk yufkayı düz bir zemine serin ve fırça ile tereyağ sürün. 
  • İkinci yufkayı üzerine açın ve yağlayın. Tuzla lezzetlendirdiğiniz ıspanakların hepsini bu kata dökün. 
  • Üçüncü yufkayı üzerine açın,yağlayın ve havuçları yayın.
  • Dördüncü yufkayı üzerine açın, yağlayın ve pastırmaları dizin.
  • Üst üste tüm yufkaları serdikten sonra kenardan birazcık içe doğru katlayın ki açılıp malzemeler dökülmesin. Sonrasında rulo yapın. Yumurta sarısını fırçayla her tarafına sürün. Üzerine çörekotu ve susam serpin.
  • Üstü kızarıncaya kadar yaklaşık yarım saat pişirin.

AFİYET OLSUN!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder