28 Şubat 2012 Salı

T-Box Kendini Zeki Sanıyor!!!

22 Şubat 2012 tarihinde T-Box Bursa Carrefour Mağazanızdan "3 Al 2 Öde" kampanyasından yararlanmak için 2 T-shirt ve 1 adet defter aldım. T-shirt etiket fiyatı 9.90 TL yazmasına rağmen kasadan okutulduğunda 13.90 TL çıkmış ve ben de ücreti bu şekilde ödediğimi farkettim. 


Duruma itiraz ettiğimde mağaza yetkilisi fiyatlandırmanın merkezi olarak yapıldığını ellerinden bir şey gelmediğini belirtti ve istersem iade edebileceğimi söyledi. Böyle bir durumda 4 TL'lik bedelin iade edilmesini beklerdim. 


Firma politikasının Tüketici Hakları'na uygun bir davranış biçimi olduğunu düşünmüyorum. Sonuçta etikette 9.90 TL yazıyordu ve bu soruna firmanın çözüm önerisi de iade olmamalıydı.
Sonuçta etiket ile kasadaki fark 4 yerine 40 TL olsaydı ne olacaktı acaba???
İşte ilgili kanunun 12. maddesi gayet açık ve net;


Fiyat Etiketi
Madde 12- Perakende satışa arz edilen malların veya ambalajlarının yahut kaplarının üzerine kolaylıkla görülebilir, okunabilir şekilde o malla ilgili tüm vergiler dahil fiyat, üretim yeri ve ayırıcı özelliklerini içeren etiket konulması, etiket konulması mümkün olmayan hallerde aynı bilgileri kapsayan listelerin görülebilecek şekilde uygun yerlere asılması zorunludur.
Hizmetlerin tarife ve fiyatlarını gösteren listeler de birinci fıkraya göre düzenlenerek asılır.
Etiket, fiyat ve tarife listelerinde belirtilen fiyat ile kasa fiyatı arasında fark olması durumunda tüketici lehine olan fiyat üzerinden satış yapılır.


Daha fazlası burada

Kendileri şikayet edildi cevap bekleniyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder