7 Haziran 2012 Perşembe

Buzzz Gibi...

Aslında amacım biraz dikkat çekmek ve yaz sıcaklarının kendini hissettirmeye başladığı şu günlerde serinletici alternatifler  bulmak... Önümüzdeki günlerde elime geçmesini beklediğim bir limonata tarifim olacak sizler için ama bu tarif görümcemin (kendisine görümce denmesinden hoşlanmıyor ancak eşimin kız kardeşi desem de çok uzun olacak. Şimdilik görümce diye idare edelim olur mu Emine'cim??? :) ) geçen sefer geldiğinde bana vaat ettiği limonata tarifi... Şu an finalleri ile boğuşmakta kuzucuğum. Bursa'ya geldiğinde beraber patlatırız bi limonata diye hain planlar yapmaktayım -ki kendisi de bu şekilde haberdar olacak buradan- 
İkinci serinletici lezzet ise Soğuk Kahve ya da Frappe ya da siz ne derseniz :) Tarifi aslında leylakrengi'nde buldum ve denemek için salı günü yaptığımda hoşuma gitti. Eşimin ailesi Yunanistan tarafından olduğundan onlar için kahve bambaşka bir kültürdür ve türk kahvesi, nescafe bile oradan gelir :) Bu arada türk kahvesinin yapımında kendimizce inceliklerini de ayrıca paylaşacağım. 
Resimde buzdolabından çıkarıp şişeyi çalkalacığım için hafif köpüklendiği gözüküyor. Bizim Davuk da fonda poz verdi :) Tarif aslında 4 kişilik diyordu ama biz yukarıdaki gibi büyük bardaklarla içmeyi sevdiğimiz için bu tarifin yarı ölçüleri ile yaptğımızda sadece yukarıdaki bardak kadar çıktı.


  • 2 yemek kaşığı neskafe
  • 2 yemek kaşıgı kakao
  • 2 su bardağı kaynamış su
  • 2 su bardağı süt

Ben biraz da şeker ekledim.

  • Geniş bir kapta neskafe, kakao ve şekeri iyice karıştırın, sıcak suyu ekleyip eritin.
  • 2 bardak soğuk sütü ekleyin, karıştırın ve buzdolabında iyice soğutun. 
  • Servis zamanı gelince, uzun bardaklarınıza doldurun, buz ekleyin, üzerini isterseniz krem şanti, çikolata sosu ya da çikolata rendesiyle süsleyin. 

Afiyet olsun... 

6 yorum:

  1. Canım çektii :)) hüüppletmek istedim bir anda :)

    YanıtlaSil
  2. :) Tarifin bence tek eksik yanı yapılır yapılmaz içilememesi. Sıcak su konduğu için mecbur bekliyoruz :( Ben buzdolabında unuttum hatta salı günü yapmama rağmen çarşamba günü içmeyi akıl ettim

    YanıtlaSil
  3. süpper.. muhakkak deneyeceğim..

    YanıtlaSil
  4. :) denedikten sonra tekrar yorum alırım ama :) Bu arada mail attım size...

    YanıtlaSil
  5. Canım ben pratik soğuk süt, şeker, kahve ile yapıyorum,içine buz ekleyip hemen kafaya dikebiliyorum:)

    Süt, kahve ve şekeri varsa süt köpürtme aleti ile karıştır, yoksa küçük pet şişeye koy güzelce çalkala, afiyetle iç;)

    YanıtlaSil