29 Ağustos 2012 Çarşamba

Eserlerden Dizilere...

Nedense biri tuttu diye birbiri ardına gelmeye başladı. "......'nın eserinden ......." diyerek reklamı yapıldı. Kimileri tuttu kimileri tutmadı. Ben biraz onları hatırlayalım istiyorum :) Aklıma gelenlerden bahsedeceğim ama  muhakkak  ki unuttuğum olacaktır :)

Reşat Nuri Güntekin'den Yaprak Dökümü


Yayınlandığı süre boyunca gayet iyi ilgi gördü ancak sonlara doğru konu biraz dağıldı galiba. Oyuncu değişiklikleri yeni isimler derken dizi bitti. Diziden akıllarda kalan bence en komik detay, Beyaz'ın Yaprak Dökümünü 2 dakikada özetlemesi oldu :)



Halid Ziya Uşaklıgil'in eserinden Aşk-ı Memnu


İki sezon boyunca bir hayli ilgi görmüştü hatırlarsanız. Bu sene ramazan boyunca Kanal D tekrarlarını verdi ve bence yine ilgi gördü. (Doktorlar kadar olmasa da :) ) Giyilen kıyafetler, takılar, ayakkabılar, çantalar, hatta gecelikler bile yeni bir moda akımı yarattı :) Sağlam diziydi...

Peyami Safa'nın eserinden Canan


Fox ekranlarında başlayan dizi bi ara başrol oyuncusunu değiştirdi ama yine de tutunamadı ve kaldırıldı...

Halide Edip Adıvar'ın eserinden Kalp Ağrısı


Bu dizi de uzun ömürlü olmayanlardan... Bi başladı ama sonradan reytinglerin kurbanı oldu. Ben zaten izlemiyordum ama izleyiciyi de çekmedi galiba pek.

Ayşe Kulin - Gece Sesleri


Tutmayan ya da tutunamayan bir dizi daha...

Halide Edip Adıvar'ın eserinden Sinekli Bakkal


Ben bunu hatırlamıyorum bile mesela... Bazen daha 3. bölümde kaldırılıyorlar hatta bazısı yayınlanamadan arşivlere gidiyor. Sonuçta bi emek ve maddi-manevi ama olmayınca olmuyor...

Orhan Kemal'in eserinden Hanımın Çiftliği


Evet hatırlıyorum bu diziyi. Anneannem gözünü kırpmadan izlerdi. Bu dizi ile aynı saatte yayınlanan başka bir dizi daha vaardı ve biz onu seyretmek isterdik ancak anneanneme kafa tutmak ne mümkün. :) Reklam aralarında bile izletmez hemen değiştirirdi kanalı :) Uzun soluklu bir dizi oldu bu da.


Benim aklıma gelenler bunlar oldu. Şimdi yeni sezonda yine eserlerden uyarlamalar var sanıyorum ki. Ben onlarla ilgili bir yazı daha yazarım gibi geliyor :)

Keyifli Günler...



10 yorum:

  1. evet bende hatırlıyorum bu dizileri ben bir yaprak dökümünü izlemiştim ama oda sonuna doğru saçmalamıştı. diğerlerini bir kere anca izlemiştim

    YanıtlaSil
  2. aa asşkı memnuyu unutmuşumm o nu severek her bölümünü izledim :)

    YanıtlaSil
  3. Dudaktan Kalbe de vardı.
    Ada görüntüleri için bile izlenirdi:)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. o kadar çok dizi varki, sayelerinde dizi manyağı oduk valla :)

    YanıtlaSil
  5. Beyaz ın videosu şaşılacak derecede komik olmuş:))

    YanıtlaSil
  6. Yeni sezonda da o kadar çok dizisi yapılan eser var ki.Artık senaryo sıkıntısı çektiğimizi düşünüyorum yahu.Kitaplarını okumuyor sonra insanlar,"ben diziyi izledim" diyorlar.Hem de suyunu da çıkartıyorlar.Kitabı kadar güzel olmadığı için pek sıcak bakmıyorum bu dizilere ama Aşk-ı Memnu'yu izliyordum,bir de ilk zamanlarında Yaprak Dökümü'nü (sonra saçmaladılar!) Yeni sezonda Ayşe Kulin'in Veda'sı da dizi olacak :)

    YanıtlaSil
  7. Aşk ı memnu vardı sahi di mii:) finali 20 kişi kadın kadına soluksuz izlemiştik:)

    YanıtlaSil
  8. yaprak dökümüyle aşkı memnuyu çok severek izledim hatta halen tekrarı yayınlanan aşkı memnuyu izliyorum canım :))ama diğer dizileri izlemedim..şimdiyse favorılerım seksenler ve yalan dünya :)

    YanıtlaSil
  9. Yeni sezon dizilerle ilgili yazını da bekliyorum. Tavsiye ettiklerini izleriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooooo böyle ağır sorumlulukların altına sokmayın beni :) izleyin dediğim patlar sonra hepimiz saf gibi bakar kalırız ekrana :D

      Ama artık detaylı bir yeni sezon araştırması yapmak şart! :) ASAP :P

      Sil